Tot 1 oktober 2022: woensdag- & vrijdag- & zaterdagmiddag, 14.00 tot 16.00 uur.
Oktober t/m december 2022: woensdag- & zaterdagmiddag, 14.00 tot 16.00 uur.

Vieringen:

zie www.sintvitusparochie.nl

Evenementenagenda

Al de genoemde evenementen worden onder voorbehoud vermeld.
Voor meer informatie met betrekking tot evenementen kunt u het contactformulier gebruiken of telefonisch contact opnemen met het secretariaat.

16 april 2023 14.30 uur

Opus 11

Composities van Rebecca Dale: Night Seasons, When Music Sounds en Requiem Materna en op de muziek geïnspireerd werk van fotografe Tryntsje Nauta.

Voor tickets zie: https://www.koorprojektopus.nl/kaartverkoop/

11 september 15.00 uur

Inspeelconcert gerestaureerd orgel

Diverse organisten zullen het orgel bespelen waarbij zangers en instrumentalisten hun medewerking verlenen.
Tijdens dit concert zal het nieuwe orgelboek 'Een prachtig werk' ten doop worden gehouden. Het boek behandelt de orgelgeschiedenis van de St. Bonifatiuskerk en is geschreven door dr. Ton van Eck, drs. Victor Timmer en prof. Sible de Blaauw.

11 september 11.00 uur

Pontificale Hoogmis - Inzegening gerestaureerd orgel

Bisschop van Groningen-Leeuwarden, Mgr. dr. C.F.M. Van den Hout zal in deze speciale dienst het orgel inzegenen.
De Cantores o.l.v. Hendrikje van den Berg zullen van Flor Peeters de Missa in Honorem Reginae Pacis ten gehore brengen.

6 juni 20.00 uur

Gregorian Grace - Europa Tour 2022 (Arte Chorale)

Met veel gratie, bijna eerbiedig, celebreert het negenkoppige meesterlijke ensemble bestaande uit gerenommeerde zangers en artiesten met jarenlange concertervaring en gekleed in eenvoudige monnikengewaden, het gregoriaans.
De bezoekers worden gegrepen door prachtige stemmen en klanken die hun weerga niet kennen. Soms mysterieus, soms bijna overweldigend, weerklinken de traditionele eenstemmige kerkgezangen, die uit de oudheid zijn overgeleverd, in de Latijnse taal.
Ave Maris Stella, Dies Irae, Veni Sancte Spiritus of Miriam Matrem Virginem zijn slechts enkele van de traditionele gezangen. Deze worden gevolgd door gregoriaans geïnterpreteerde wereldhits van onze tijd zoals Leonard Cohen’s Hallelujah, Knockin' on heaven's door van Bob Dylan, Sound of Silence van Simon & Garfunkel en Tears in Heaven van Eric Clapton.

Voor tickets zie: www.ticketmaster.nl

4 juni 20.00 uur

Klassiek concert - Stichting Classic Nights

De Stichting Classic Nights organiseert een klassiek concert voor mantelzorgers uit de gemeente Leeuwarden.

10 april 14.30 uur

Matthäus Passion - Toonkunstkoor Concordia

Uitvoering van de Mattheüspassie van J.S.Bach.
Het St. Vitus kinder- en jeugd koor verleent medewerking en de begeleiding is door Filharmonie Noord. Tjalling Wijnstra heeft de algehele leiding.
Deze passie is een vertolking van het lijdensverhaal, een muzikale verkondiging tijdens de dienst op Goede Vrijdag. Ook ongelovigen voelen zich aangesproken door het drama dat zich afspeelt, een verhaal van alle tijden, van liefde, vriendschap, verraad, wroeging en dood.

Kaartverkoop via: www.concordialeeuwarden.nl

27 november 20.00 uur

Slotconcert van het Festival Saint-Saëns - Stichting De Nije Symfony

Centraal in dit project staat de voorbereiding en uitvoering van de Derde Symfonie van Camille Saint-Saëns door de Filharmony Fryslân.

2-10 oktober

CityProms 2021

Voor meer info zie: https://www.cityproms.nl/

5 april gaat niet door

Koninklijk Toonkunstkoor Concordia - Matthäus Passion van Johann Sebastian Bach

Solisten zijn Margreet Rietveld sopraan, Eske Tibben alt-mezzo, Henk Gunnemann en Falco van Loon tenor en Han de Vries en Ben Brunt bas.
Het Van Wassenaer Consort begeleidt koor en solisten. Bovendien wordt medewerking verleend door het Sint Vituskinder- en jeugdkoor van Hendrikje van den Berg.
De algehele leiding is in handen van dirigent Tjalling Wijnstra.

8 februari 20.00 uur

Kamerkoor Hortus Vocalis - Selva Morale e Spirituale van Monteverdi

Hortus Vocalis wordt tijdens dit concert terzijde gestaan door het authentiek blazerscollectief Copper & Zink.
Solisten zijn: Jan van Elsacker - tenor, Marian van der Heide - sopraan, Nancy Mayer - sopraan.

Kaartverkoop via: www.posthuistheater.nl of voorafgaand in de kerk.

22 23 24 november n.t.b.

Festival - Explore the north

Wandel door de Leeuwarder binnenstad en laat je verrassen door verhalen en muziek, beeldende kunst, theater en nog veel meer. Lokale helden delen het podium met internationale toppers en jong talent speelt samen met oude bekenden: van klassieke virtuozen tot elektronische avonturiers.

Voor meer info zie: www.explore-the-north.nl

9 november 20.00 uur

Koorprojekt Opus - Opus 10

Met medewerking van:
  • Koor: Projectkoor Opus 10, Groninger Kinder- & Jeugdkoor
  • Orkest: Nootstroom
  • Sopraan: Jeannette van Schaik
  • Mezzosopraan: Rosina Fabius
  • Lichtkunst: Lumiteus
  • Artistieke leiding / dirigent: Arnaud Oosterbaan

Voor meer info zie: www.koorprojektopus.nl

14 september 10.00 - 17.00 uur

Open Monumentendag 2019

16 juni 15.30 - 18.00 uur

Handbel- & orgelconcert - The Lakeminster Ringers uit Illinois

Het koor zal samen met hun organist Barry J. Wenger optreden in de Sint Bonifatiuskerk in Leeuwarden, waar ze hun religieuze repertoire ten gehore zullen brengen.

De toegang is gratis